Shockwave

De shockwave techniek is een reeds langer bestaande behandelvorm waar de afgelopen jaren steeds meer evidentie voor de effectiviteit is aangetoond. Een shockwave behandeling is bijzonder effectief gebleken bij de volgende peesklachten:

• Schouderklachten met verkalkingen van de pezen.
  • Tenniselleboog en/of golferselleboog, chronisch elleboogpijn.
  • Pees-problemen aan de voorzijde van de knie onder de knieschijf (runnersknee).
  • Hielspoor, pijnklachten aan de hiel.
  • Achillespees-klachten, al langer bestaande klachten aan de hak.
  • Shinsplint, klachten aan de voorzijde van het onderbeen.
  • Trochantorpijn, aanhechtingsklachten zijkant bovenbeen ter hoogte heup

In de behandeling wordt shockwave toegepast waarbij mechanisch trillingen worden toegediend aan het pijnlijk weefsel om het lichaam extra impulsen te geven voor herstel. Ik gebruik shockwave als ondersteuning in mijn behandeling. Voor nadere informatie wil ik u verwijzen naar sportzorg: Shockwave (ESWT) en sportblessures

Behandeling

Een shockwave behandeling is onderdeel van een fysiotherapie behandeling en duurt 30 minuten waarvan ongeveer 10 minuten shockwave. De behandelfrequentie is 1 x per 7-10 dagen. Gemiddeld zult u na 4-6 behandelingen een optimaal behandelresultaat verkrijgen. De shockwave behandeling is onderdeel van een fysiotherapie behandeling. In de behandeling is aandacht voor juiste omgang belasting, dagelijkse oefeningen, mobilisatie en training. Om een goed resultaat te bereiken vinden combinaties plaats van behandelvormen namelijk rekoefeningen, training (Flywheel), tapen, massage en mogelijk ook dry needling.

Voordelen shockwave
  • Kortdurende behandeling t.o.v. natuurlijk herstel.
  • Succes binnen 4-6 behandelingen.
  • Snel pijnvermindering.
  • Weinig bijwerkingen.
  • Effectieve behandelmethode bij peesklachten.

Shockwave dient echt gezien te worden als een extra toevoeging aan de behandeling om zeer snel uw klachten te reduceren. Snelle reductie in pijnklachten zorgt voor sneller herstel door goede beweging en belasting. Ik nodig u uit om langs te komen om samen sneller herstel te bewerkstelligen bij peesklachten.